rodos24.gr
ΕΛΛΑΔΑΡΟΔΟΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ρόδος & Κως: Σημαντικές Ενισχύσεις Πτήσεων για το 2025 στα Ελληνικά Αεροδρόμια

Κοινοποίηση

Αυξημένες αναμένεται να είναι οι ροές επιβατών στα Ελληνικά αεροδρόμια το 2025, με τις διεθνείς και εγχώριες αεροπορικές εταιρίες να προσφέρουν πρόσθετα δρομολόγια και συχνότητες πτήσεων στους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, ανταποκρινόμενες στην αυξημένη ταξιδιωτική ζήτηση για Ελλάδα αλλά και στην ενισχυμένη ζήτηση για πτήσεις εσωτερικού.

Σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρία αναλύσεων αεροπορίας Cirium, που εξασφάλισε αποκλειστικά το Tornosnews.gr, 36 νέα απευθείας δρομολόγια έχουν προστεθεί στα προγράμματα των αεροπορικών εταιριών προς 8 μεγάλα αεροδρόμια της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Κως, Ρόδος, Μύκονος, Σαντορίνη) για το 2025, τα οποία αντιπροσωπεύουν συνολικά 1.312 νέες απευθείας πτήσεις.

Το μεγαλύτερο αριθμό νέων πτήσεων το 2025 συγκεντρώνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με συνολικά 343 νέες πτήσεις και 10 νέες συνδέσεις, και ακολουθούν η Αθήνα με 275 νέες πτήσεις και 4 νέες συνδέσεις, η Ρόδος με 223 νέες πτήσεις και 5 νέες συνδέσεις, η Σαντορίνη με 140 νέες πτήσεις και 5 νέες συνδέσεις, η Κέρκυρα με 133 νέες πτήσεις και 4 νέες συνδέσεις, η Θεσσαλονίκη με 108 νέες πτήσεις και 5 νέες συνδέσεις, η Μύκονος με 69 νέες πτήσεις και τρεις νέες συνδέσεις και η Κως με 21 νέες πτήσεις και μία νέα σύνδεση.

Όλες οι νέες απευθείας συνδέσεις του 2025 με 8 μεγάλα αεροδρόμια

Οι νέες συνδέσεις με Ηράκλειο είναι από Κωνσταντινούπολη (με 144 νέες πτήσεις στο δρομολόγιο αυτό), από Μίνστερ Γερμανίας (76), από Νάξο (39), από Κέρκυρα (30), από Λωρραίνη Γαλλίας και από Pardubice Τσεχίας (από 18 νέες για καθένα), από Παλέρμο (8), από Στρασβούργο (80) και από Ρέικιαβικ και Βενετία (από 1 για καθένα).

Προς Αθήνα θα προσφέρονται φέτος 90 νέες πτήσεις από το Αρμπίλ, 89 από Σαρλότ, 58 από Αλικάντε και 38 από Γκραν Κανάρια, ενώ προς Θεσσαλονίκη 52 από Σύρο, 52 από Γκέτεμποργκ, δύο από Μπράουνσβαϊγκ, μία από Ερφούρτη και μία από Δρέσδη.

Οι νέες πτήσεις προς Ρόδο προέρχονται από τα Χανιά (με 94 πτήσεις), τη Σαντορίνη (57), την Κωνσταντινούπολη (40), το Ιάσιο (17) και το Μπράσοβ (15).

Προς Σαντορίνη θα προσφέρονται νέα δρομολόγια από Κωνσταντινούπολη (με 60 πτήσεις), από Σαντορίνη (57), από Νίκαια (20), από Μπράουνσβαϊγκ (2) και από Δρέσδη (1), ενώ προς Μύκονο από Κωνσταντινούπολη (35), από Βελιγράδι (34) και από Ρίγα (13) και προς Κω από το Λιντς με 21 πτήσεις.

Τέλος, προς Κέρκυρα θα προσφέρονται 53 πτήσεις από το Γκέτεμποργκ, 30 πτήσεις από Ηράκλειο, 30 από Τιμισοάρα, και, τέλος 20 από το Κορκ.

Επενδύσεις για βελτίωση των υποδομών

Για να διαχειριστεί την άνοδο της επιβατικής κίνησης που προκύπτει από τα νέα και ενισχυμένα δρομολόγια, η διαχειρίστρια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στα οποία εντάσσονται μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί, Fraport Greece, επενδύει στις υποδομές ετησίως με ποσά που αγγίζουν 50 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, έχουν δεσμευθεί κονδύλια ύψους 146 εκατ. ευρώ για αναμόρφωση και ανακατασκευή των διαδρόμων, στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης, και ενός ευρύτερου προγράμματος μεγάλης κλίμακας που υλοποιεί η εταιρεία, με στόχο τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς ασφαλείας της EASA (European Union Aviation Safety Agency).

Άλλωστε, η Fraport Greece έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για πρόσθετες επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την αύξηση της φέρουσας ικανότητας στα αεροδρόμια της Κω «Ιπποκράτης», της Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας», της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Τα αεροδρόμια αυτά πλησιάζουν τα όρια δυναμικότητάς τους λόγω της σημαντικής ανόδου της επιβατικής κίνησης.

Συνολικά για το 2024, η Fraport Greece κατέγραψε πάνω από 36 εκατ. επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,4% σε σύγκριση με το 2023 και διακινήθηκαν περίπου 2,1 εκατομμύρια περισσότεροι επιβάτες.

Προβληματισμός για Μύκονο και Σαντορίνη

Τα στοιχεία επιβατικής κίνησης για τη Μύκονο, ωστόσο, προκάλεσαν προβληματισμό. Το νησί υποδέχθηκε 1,6 εκατ. επισκέπτες τη χρονιά που μας πέρασε, μόνο από πτήσεις. Τα στοιχεία έδειξαν μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 2,7%, -και ειδικότερα μείωση 5,1% στη διεθνή επιβατική κίνηση- «κόντρα» στην ανοδική πορεία των υπόλοιπων δεκατριών αεροδρομίων, με εξαίρεση την Καβάλα (μέσος όρος για τα 14 αεροδρόμια +6,4% έναντι του 2023).

Η τάση αυτή δημιουργεί ερωτηματικά για το εάν ο άλλοτε λαμπερός προορισμός πολυτελών διακοπών και ξέφρενης διασκέδασης μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των σύγχρονων αναγκών των ταξιδιωτών. Οι «υπερβολές» σε επίπεδο τιμών ενδέχεται να έσπρωξαν ένα μερίδιο επισκεπτών σε εναλλακτικούς, πιο προσιτούς προορισμούς, καθώς φαίνεται να επηρέασαν τη συνολική εμπειρία επισκέπτη που τελικά προσφέρεται στο νησί.

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cirium για το 2025, για τη Μύκονο έχουν προστεθεί 53 νέες πτήσεις, με αποτέλεσμα να προσφέρονται συνολικά 6.367, ανεβάζοντας δυνητικά και την επιβατική κίνηση προς τον προορισμό.

Η έτερη ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού, ωστόσο, η Σαντορίνη, η οποία «έκλεισε» την περυσινή χρονιά με 2,8 εκατ. επιβάτες αυξημένους κατά 3,7%, φαίνεται να «μένει πίσω» στην ανοδική πορεία των πτήσεων στη χώρα το 2025, με τη Cirium να καταγράφει 28 λιγότερες πτήσεις σε σύγκριση με το 2024 (συνολικά 10.635), δίνοντας έναυσμα για συζητήσεις περί υπερτουρισμού, τιμών και επιβάρυνσης των υποδομών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ρόδος: Πολύ καλές οι προοπτικές του τουρισμού κρουαζιέρας

Δυναμική και ιδιαίτερα επιτυχημένη η παρουσία της Ρόδου στην τουριστική έκθεση της Σαγκάης

Ρόδος: Δύο διαμερίσματα στην Αθήνα παραχωρεί η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου για τις ανάγκες των καρκινοπαθών